7e dag, naar Tongeren. - Reisverslag uit Tongeren, België van Wim Timmermans - WaarBenJij.nu 7e dag, naar Tongeren. - Reisverslag uit Tongeren, België van Wim Timmermans - WaarBenJij.nu

7e dag, naar Tongeren.

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 April 2015 | België, Tongeren

Omdat het een lange etappe is naar Tongeren vroeg op pad gegaan. Na een kwartier lopen er achter gekomen dat het misschien beter was geweest voor vertrek wat tijd te besteden aan toiletbezoek. Gelukkig liep ik in een bos...
Via Bilzen naar het kasteel van Aldebiezen en daar gelunched. Daarna verder langs het wijnkasteel van Genoelselderen. Geprobeerd in het dorp iets proberen te drinken, maar niets gevonden. Tien zo ver van de route geraakt dat ik langs de provinciale weg Maastricht-Tongeren moest lopen. Dat is een zeer drukke weg met aan beide zeiden een fietsstrook van 1 meter, waar geen fietser zich op waagt. Dus er snel wer af en een omweg via het industrieterrein in het dorpje Blaar met de Blaarmolen aangekomen. Hoe toepasselijk! Via het Jekerdal Tongeren binnengelopen. De mooie binnenstad doorlopen en in de basiliek een stempel te halen voor mijn stempelboekje van de Camino. Daarna het B&B gezicht dat net boven het centrum van Tongeren zou zijn. Hier behoorlijk lang voor moeten zoeken. Mensen die al 40 jaar in die buurt wonen en 2 straten verder wonen, blijken hem niet te kennen. Toen ik er uiteindelijk was, stond de teller op ruim 33 km, maar wonderlijk genoeg minder pijn en geen nieuwe blaren. Wel is de linkervoet gezwollen en rood verkleurd, een beginnende wondroos? 'S avonds teruggelopen naar centrum Tongeren en op de markt asperges Vlaamse stijl gegeten, de eerste van het jaar. Het plannen van mijn volgende verblijf blijkt lastig. Het beoogde verblijf is vol en verder is er niets . Na lang googlen op de iPad , een chambre d'hote geboekt op 20 km , een korte etappe dus. Vraag blijft waar daarn heen?