8e dag, naar Batsheers - Reisverslag uit Tongeren, België van Wim Timmermans - WaarBenJij.nu 8e dag, naar Batsheers - Reisverslag uit Tongeren, België van Wim Timmermans - WaarBenJij.nu

8e dag, naar Batsheers

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 April 2015 | België, Tongeren

Gelukkig blijken de zwelling en roodheid van mijn linkervoet duidelijk minder dan gisteravond. De gastvrouw van het B&B laat zich niet meer zien en het blijkt dat het een B&B zonder B was. Dus op een nuchtere maag op pad. In Tongeren blijkt gelukkig om 8:30 al een café open en daar het brood van gisteren met een op thee genuttigd. Eerst naar het plaatsje Rutten. Hier wordt elk jaar op 1 mei een mysteriespel opgevoerd. Het hele dorp doet er aan mee en beeldt een gebeurtenis uit de 12 eeuw uit. Een Friese pelgrim, Evemarus geheten, werd met zijn gezellen daar toen vermoord. Gelukkig doen ze dat nu niet meer met pelgrims!
Daarna langs de oevers van de Jeker door naar Bergilos waar ik de afslag naar Batsheers miet nemen. Helaas mis ik die en loop 1 km te ver voor ik er achter komt. Dat is dus 2 km om. Het is ondertussen erg warm en ik moet vaak rusten en drinken.
Vandaag kortdurend in Wallonië geweest en mijn Frans geoefend. Het valt op dat zodra je in Wallonië bent, er direct van alles minder is: minder aanwijzingen, minder bankjes om op te zitten, maar vooral ook minder winkels, cafe's en overnachtingsmogelijkheden. Het chambre d'hotes in Batsheers blijkt een prachtige verbouwde oude boerderij te zijn en ik kan er 's avonds ook warm eten, samen met de andere gasten. Uiteindelijk een Chabre d'hotes voor morgen kunnen regelen. Is volgens de officiële routes wel 40 km , dus te ver. Zal ik toch naar afsnijmogelijkheden moeten kijken.
'S avonds met de andere gasten gezamenlijk gegeten. Omdat ik alleen was mocht ik aan het hoofd van de tafel zitte. Wat minder was dat de gastvrouw vond dat ik als pelgrim ook het gebed voor het eten moest doen. Heerlijk gegeten en kennisgemaakt met ioa een Belgische Wim die aan survivallen en jagen deed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 05 April 2015
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 3932

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 31 December 2015

SdeC

Landen bezocht: